Szeretne ön is pontgyűjtő plasztikkártyát? Ajánlatot adunk, majd jöhet a plasztikkártya rendelés és végül a plasztikkártya nyomtatás.

A kereskedelemben, a szolgáltatásban a legnehezebb feladatok közé tartozik a vásárlók lojalitásának tartós megszerzése, a vásárló folyamatos fogyasztásra ösztönzése. Könnyen belátható, hogy egy visszatérő vásárló sokkal értékesebb a kereskedő, szolgáltató számára, mint aki csupán egyszer veszi igénybe a szolgáltatást.

A felmérések alapján kijelenthető, hogy a vevők túlnyomó többsége (közel 75 százaléka) szívesebben megy oda, ahol a vásárlásait jutalmazzák. Megduplázódik a vásárlások gyakorisága, de az egyedi vásárlások összege is szignifikánsan növekszik.

Hűségprogramok
A kereskedelemben, szolgáltatásban – éppúgy a kisvállalkozásoknál, mint a nagy cégeknél – egyre szélesebb körben alkalmazzák a különféle hűségprogramokat, amelyekkel kialakítható a vevői lojalitás, újabb vásárlások katalizálhatóak, de nem utolsó sorban fontos és használható adatok nyerhetők ki a vásárlók vásárlási szokásairól. A vásárlási minták feldolgozását követően pedig a marketingesek célzott reklámokkal további forgalomnövekedést tudnak generálni.
Hűségprogramok, lojalitás rendszerek ma már a vendéglátástól, a különböző szolgáltatáson keresztül, a kis és nagykereskedelemig bárhol megtalálhatóak, a forgalom fenntartásának és növelésének elengedhetetlen feltételei.

Vásárlás követés – kártya típusok
A hűségprogramok talán egyik legegyszerűbb példája a papírkártya, vagy papír gyűjtőfüzet, amelyben a vásárlást követően pontokat írnak jóvá offline. Mondjuk egy kávéházban minden kávé után a vásárlónál lévő papírkártyára egy pecsét kerül, majd a 10. pecsét után igényelhető egy ingyen kávé. De hasonló módon működnek a benzinkút hálózatok hűségkártyái, csak ott pecsét helyett egy kis matricát ragasztanak be.

A fejlettebb hűségprogramokban az azonosítás, a vásárláskövetés már elektronikusan történik, ahol az azonosítást végző eszköz egy plasztikkártya, amely a hűségprogram működési elveiből következően általában egyedi azonosítóval ellátott. Az egyedi azonosító bármi lehet: vonalkód, QR-kód, mágnescsík, chip alapú azonosítás, de akár a kártyatulajdonos személyes fotója is.
A plasztikkártya önmagában általában nem tartalmazza sem az ügyfél, sem a vásárlás adatait, a kártyához kapcsolódó adatok egy központi adatbázisban tárolódnak. Azonosításkor a kártyaazonosítók alapján az eladó könnyedén láthatja a kártyatulajdonos adatait. A vásárlást követően pedig a rendszer beállításaitól függően a vásárlás adatai, pontgyűjtő rendszerek esetén a jóváírt pontok a kártyatulajdonosok számára rögzítésre kerülnek.
Mivel a kártyák esetén lehetőség van a kártyatulajdonos kontakt adatainak rögzítésére is, így a kártya elhagyása, eltulajdonítása esetén azok egyszerűen pótolhatóak, a megszerzett hűségpontok megmaradnak. A kártya tulajdonos elektronikus elérhetőségének a kártyához kapcsolása esetén lehetőség van a kártyatulajdonos folyamatos és egyszerű tájékoztatására is.

A vásárló jutalmazása
Egy hűségprogram esetén a vállalkozás üzleti modelljéből a marketingesek meghatározzák, hogy milyen eladást ösztönző, vagy vevőmegtartó elv alapján építik ki a lojalitás programot. Itt szó lehet egyszerű vagy összetett kedvezményes vásárlásról, pontgyűjtést követő pontbeváltásról, VIP szolgáltatások igénybevételéről.

A vásárlói lojalitás
Egy új vásárló megszerzése nagyon költséges tevékenység, és ez a költség különböző lehet az adott értékesítési terület függvényében. Egy hűséges vásárló visszajár és újra költ, ezért nagyon fontos, hogy kialakítsuk a vásárlói lojalitást. A minőségi termékkínálaton, a maximális kiszolgáláson túl a vevőt a vásárlásáért is jutalmazni kell, a pénzkiadás “negatív élményét” könnyen előnnyé kovácsolhatjuk az okosan kialakított kedvezmény, pontgyűjtő rendszerrel.

A vásárlások adatai
Az elektronikus alapon működő hűségprogramok nagy lehetőségeket rejtenek a vásárlások komplex követésében, a vásárlói szokások feltérképezésében és akár egyedi vevőkre szabott marketing-akciók sikeres lebonyolításában. Ugyanezen rendszerek üzemeltetésénél nagyon oda kell figyelni a hatályos adatvédelmi szabályokra, de a különböző élő példák is mutatják, hogy ezen rendszerek biztonsággal üzemeltethetőek.
Gondoljunk itt csak egyes magyarországi nagy áruházláncok pontgyűjtő rendszereire. A plasztikkártya alapú pontgyűjtő rendszerek mentik a vásárlás adatait, a kosár tartalmát és az adatok elemzését követően személyre szabott ajánlatokat postáznak(vagy hírleveleznek ki) a kártyatulajdonosok számára. A kampány hatékonysága garantált.

Kategóriák: Hírek